Wednesday 29 July 2009

Mahalo

Ostatak kratkotrajnog boravka na Mauiju provodim u laganom ritmu. Nakon vulkanskih visova Haleakale i krivudovog puta sto vodi do Hane, vracam se valovima zapadne obale: Kapalua, Honolua, Kaa'napali, Na'pili...eto me.


Ne znam surfat, slab sam plivac, roniti mi dosadi brzo, ali, izlezavati se ispod rasirene palmine krosnje, nije mi strano. Cekaj malo, ima li palma krosnju ili samo lisce? To nije krosnja, jelde? Sad to mene kopka pravo.
Elem, kad me sunceve zrake po celu visokom pomiliju, a znoj svojom ljepljivoscu tijelo prekrije, skacem na nadolazece valove, pa gdje me koji razbije. Nesto kao pacificke igre bez granica.


Medjutim, nepisano je pravilo da nikad ne okreces ledja okeanu. Valovi znaju biti blagi, skoro neprimjetni, ali iznenaditi rado mogu. Ili sto bi nas narod rekao...treacherous.
Generalno, uvijek gledaj prema pucini i ne glumi Veljka Rogosica. Iskustvo iz mene govori.


U zavisnosti od uvale, odnosno prirodnog stita od sile otvorenog okeana, visina valova varira. Najbolje je odabrati neku mirniju, manju, gdje naizmjenicno, bez veceg naprezanja, mozes plivati, roniti i u valovima uzivati.
Cuj mi price. Sad ja to ko neki strucnjak za valove. Jami...



Sta jos od obicnih zanimljivosti za Havaje se moze reci? Trivija koja ih razlikuje. Evo, mislim...
Kao i svako drugi, zeljan odmora i promjene okoline, Havajci imaju svoje omiljeno odrediste. Las Vegas.
Havaji su jedna od rijetkih americkih drzava gdje je kockanje tj. igre na srecu, ilegalno. Sto ce reci, vole otici u Las Vegas, gdje se, sto bi jedan Zilnikov dokumentarac oslikao, "nasikaju i prave lom".


Sto se tice kuhinje, havajsku karakterise, naravno, svjeza riba (Mahi Mahi, Ahi...) i luau ritual (prase umotano u lisce banane i lagano peceno na zaru).
Generalno, jedu ogromne kolicine (ipak, americka su drzava), spam (mesni narezak) stavljau na sve, cak i sushi, a klasican obrok brze ishrane sastoji se od: two scoops rice, one scoop macaroni salad & meat choice (beef stew, curry, chicken katsu). Vecinom su korpulentni. Oni i porcije.


Da zavrsim svoje tropsko hodoljublje. Ako vam se prilika ukaze, havajska ostrva vrijedna su posjeta.
Samo treba imati na umu da si na odmoru i da ne mozes stici vidjeti sve sto Maui nudi. Zato uvijek postoji drugi put.
Ah, skoro da zaboravim. Plivao sam sa kornjacama. Close encounter of the third kind. Maui style...Mahalo.

No comments: