Sunday 25 February 2007

Rome

Gledam sa zenom britansku TV seriju "Rome". Odlicna je. Profesionalno snimljena, glumacki perfektna, dogadjanja autenticna. Inace, britanske su serije uvijek bile iznad prosjeka. Sjecam se ko dijete (ne bas dobro) serije, iste tematike : Rimska Imperija, intrige, preljubi, incensti, ubistva..."Ja, Klaudije". Bila je ispred svog vremena.
Meni najdraza , "Only Fools and Horses" iliti na nasem "Mucke". Del Boy & Rodney.

I tako, misim o serijama, i neka se sjeta uvlaci u mene. Mozemo se slobodno pohvaliti, i povremeno podsjecati, da smo u bivsoj drzavi imali originalne televizijske serije koje su postale dio nas. Da krenem od tadasnje televizije Zagreb.
Sjecam se "U registraturi", serija napravljena po istoimenom romanu Ante Kovacica, pa legendarni "Gruntovcani", koji si kao bili humoristicka serija, uradjena na kajkavskom dijalektu, a ustvari, to je bila cista drama (barem ze mene), muzika, tamne slike, kisa, blato, pognuti ljudi, izrabljivanje, tezak zivot, mrtva priroda, slike naivaca...Humoristicka je bila "Macak pod Sljemom" i neodoljive "Malo Misto'' i "Velo Misto". Ratna tematika je uvijek bila nepresusni izvor za serije. Posto sam bio premalen(ne sjecam se svega), kad su se premijerno prikazivale, vecinu serijala sam gledao polovinom osamdesetih kad su se reprizirale. Tako da je jedna od njih i "Kuda Idu Divlje Svinje", "Kapelski Kresovi", kao i odlicna "Prosjaci i Sinovi" koja je svojevremeno bila zabranjena (drzana u bunkeru). Cuj ne smije se o svercu pricat'.
Televizija Sarajevo je imala Taleta i Koze, humor i drama, a televizija Beograd je rasturala sa kultnim serijama "Otpisani"(muzika Kornelije Kovac) i "Grlom u Jagode", humoristickim "Price iz Radionice"i "Vruc Vetar", djecijim "Poletarac" i "Price iz Nepricave". Meni najdraza...Grlom u Jagode. Bane bumbar. Odrastanje.
Kao sto rekoh, vecinom sam gledao reprize, ali neke su serije imale tako jako znacenje, da bez obzira na generaciju ili tematiku, uvijek su mogao naci sebe u tom fiktivnom svijetu pokretnih slika i skoro ozivjeti.

No comments: