Tuesday 27 February 2007

Oscar

Bio je Oscar. Samu ceremoniju nisam gledao, ne privlaci me sav taj namjesteni glamour, dobitnici izlaze na binu, znojnim rukama stiscu kipic, oci su im suzne, glas drhti, svi pokusavaju da budu duhoviti...Ne, ne privlaci me. Ja sam samo ljubitelj filma.
Sve nominovane filmove sam imao priliku da pogledam. Mada sam znao da Oscara nece osvojiti (sve je bilo previse...predictable), moj potajni favorit bio je indie uradak "Little Miss Sunshine", obiteljska prica, duhovita, dramaticna, iskrena. A sta je sa "Babelom"? Za mene, najbolji u konkurenciji. Slojevita prica, dramaturski snazna, rezija maestralna. Zar "Akademci" ne mogu prepoznati genijalce u meksickom dvojcu Inarritu/Arriaga (Amores Perros, 21 Grams) ili ce kao u slucaju Scorsesea cekati prosjecan film da ih nagrade.
Speaking of Scorsese, njemu svaka cast. Hvala za Mean Streets, Taxi Driver, Raging Bull, Good Fellas...Jesu li ovo cult filmovi? Jesu. Jesu li nagradjeni Oscarom? Nisu.
Da se razumijemo, "The Departed" je dobar film, dinamican, glumacka ekipa je tu, ali nema taj zacin sto film cini djelom vrijednog ove prestizne nagrade. Pored toga, ja sam prvo pogledao "Infernal Affairs", Hong Kong/Kina (koji je posluzio kao predlozak za The Departed), tako da mi Scorseses "The Departed" izgleda kao Hollywood kopija jednog izvrstnog filma. Ovaj Oscar vise dodje kao zahvala, iskupljenje velikom redatelju nego film koji je obiljezio proslu godinu. Ali, sta ces, ukusi su razliciti...

No comments: