Wednesday 28 March 2007

Alan Ford

Romani, stripovi, Zlatna Serija, Lunov Magnus Strip...svi smo mi , manje-vise, bili zaljubljeni u te slikovne heroje naseg djetinjstva. Ja sam bio pasionirani skupljac i citac, svega sto mi je u ruke dospjelo. Kupovao sam, razmijenjivao, imao na stotine. Ipak, jedan strip je odskakao od drugih. Alan Ford.
Po svom sadrzaju, crtezu, svom crnom humoru, junacima, satirickom prikazu tajne sluzbe, zapadnjackog drustva (pa cak i kapitalizma uopste), Alan Ford je bio obavezna literatura , koja nije trajala samo u ranom djetinjstvu, vec i kasnije.Osmislili su ga italijanski ljubitelji stripa, koji su se potpisivali pod pseudonimima Max Bunker & Magnus, a '69 izasao je prvi broj za njihovo trziste.
Surfajuci po netu, nailazim na interesantne trivije u vezi Alan Forda. Bio je preveden jedino na francuski i hrvatski, s tim da u Francuskoj nije zazivio, a u bivsoj Jugoslaviji, narocito Hrvatskoj, zahvaljujuci prevodima zagrebackog knjizevnika Nenada Brixija, postao je kult.
Meni je najdrazi bio Grunf i njegove parole na majcama . Trudili smo se da zapamtimo, i budemo u fazonu:"Naoruzajmo se i bjezmo", "Pijmo vise mlijeka, a manje nafte", "Bolje ziv kukavica nego mrtav heroj"...samo su neki od njegovih bisera. Cak smo stvorili poseban "alanfordovski" jezik , urbani sleng, koji i dan danas upotrebljavmo u svakodnevnom govoru.
Cijena, prava sitnica( hvala Sir Oliver).

Link na kojem mozete naci neke od brojeva...Alan Ford online.
http://www.stripoteka.com/

No comments: