Sunday 9 December 2007

No Country for Old Men...II

Nisam prestao da razmisljam o ovom filmu. Dobar je i drzi me. Vrtim sliku u glavi i pronalazim detalje. Kad me film strefi, kinematografski precizno, ja sam nemocan. Mislim o njemu danima. Dugo nisam gledao nesto ovako snazno.

Rano je za donosenje zakljucaka, ali uloga Javiera Bardema, uci ce zasigurno u anale filmskih negativaca. Hanibal Lector u tijelu Terminatora. Ja sam se uplasio frizure same, a da ne govorim o njegovom filmskom karakteru u cjelini. Brrrr...
Kazem, pronalazim detalje. Kada sam ga gledao, uopste nisam obratio paznju u kojem se vremenskom razdoblju radnja odigrava. Toliko je film snazan od samog pocetka, da te sitnice ne uspjevas da primjetis. Gdje je kompjuter, gdje je cell phone, gdje su reklame, kakva je moda, koji se automobili voze...Na kraju, ipak, skontas, aha, ovo su 80-te.

Ono sto me fascinira u filmu je, ako mogu tako da se izrazim, nasilje koje ima humani oblik. Kad to kazem, mislim na onu ljudsku, iskonsku uznemirenost kada vidis krvoprolice, nasilje, ubistvo. Potresen si i osjecas ga snazno, ljudski.
Za razliku od Tarantina, gdje je nasilje vecinom prikazano stripovski, teatralno, uz okeane krvi, ovdje je to kratko, brutalno i do srzi.
Kad karakter umire, on umire. Nema nista izmedju.

Kraj je uznemirujuci takodjer. Zavrsava monologom Tommy Lee Jonesa i ostavlja mogucnost za nastavak filma. Inace, sama uloga Tommy Lee Jonesa, serif pred penziju, neprihvacanje surove stvarnosti, poremecene moralne vrijednosti, moze da bude sintagma za sam naslov filma-No Country for Old Men.
Postovani citatelji, ne bilo vam naredjeno, pogledajte ovaj film.

2 comments:

Aleksandar said...

Nisam pogledao film a i nisam hteo da procitam tvoj komentar o njemu- hocu prvo da ga pogledam. Samo znam da ne moze biti manje nego odlican kada je delo Cohen brace.

sretno dijete said...

Bratko sad cu ja tebi ukratko da kazem...
Ovako. Ide lovac, lovi zivotinje, umjesto zivotinje naidje na ubijene ljude. I umjesto da pobjegne, ili barem ode na policiju kako se to inace u zivotu cini, mora on da provjerava sta se to desilo. Mora on svoj nos da tura tamo gdje ne treba. E, tu se je zajeb'o...