Thursday 7 August 2008

Internet i zavisnost

Ovako stoje stvari. Skontao sam da previse vremena provodim na netu i da nesto treba da mijenjam. Nisam jedini, jelde, trebalo bi da zvuci kao utjeha, ali, nije.

Odredjujem si sat vremena dnevno cybera. Vikendi bez njega. End of the story. Ne moze vise ovako. Hocu da procitam vijesti, ode mi dva sata, hocu da pronadjem neku informaciju, izgubim jos dva, hocu da forumam, blogiram, malo muzike poslusam, ode mi dan. E, malo sutra. Sat vremena, dosta ti je. Pa ti gledaj sto ces cinit s njim: mejlirati, blogirati,forumati, stvarati lazan osjecaj drustvene aktivnosti.

Ma ne bi ja ovako, ali naletih na jedan clanak (a gdje drugo nego na netu- www.e-novine.com) koji slikovito prezentira (i upozorava) na posast modernog doba. Internet i zavisnost od njega.
Koliko smo svi mi, manje vise, zavisni ili ne, odlucite sami. Ja cu samo da izvucem par pasusa iz pomenutog clanka:

-Prezasicenost informacijama (Information overload)
-Opsjednutost virtualnim prijateljstvima (Cyber-relation addiction)
-Opsjednutost virutalnim seksom/flertom (Cyber/flirt addiction)
-Opsjednutost igrama na netu (Net compulsions)
-Patolosko koristenje foruma i elektronske poste (Mailholism)

Aha, gdje ste se pronasli. Mislim, gdje ste se nasli najvise, jer vas ima svugdje pomalo. I pustite se price, sve je u samokontroli, individualizmu, mogu ja bez toga, nije bas tako kako nas zele prikazati. Nije, ali nije ni daleko.
I jos kaze da "internet ovisnici", uglavnom, u cyberu bjeze od zivotnih problema i da mnogo ulazu u aktivnosti koje nemaju veze sa stvarnim zivotom i jos elemente privatnosti prenose u virtualno okruzenje. Evo sam se pravo zabrinuo (kao da zabrinut dosad nisam bio) Ne mislim na net, nego, onako, u globalu.
Sad bi moja rodica (zenina je, ali je ona meni draga i mila ko daje moja rodjena)iskreno porucila:"...jarane, Yoga, nema ti druge..."

Opet, kontam dalje, sve to stoji, ima logiku, ali, bez obzira na istrazivanja i strahove, ja nisam internet generacija. Ne pripadam toj grupi, bez obzira sto dosta vremena provodim online.
Formirao sam se bez njega. Znam kako se upoznava, kako se sa ljudima postupa, znam kako se dise, znam kako da se postavim, znam da nestanem, da se povucem. Razlikujem sta je crno, a sta bijelo.
Sta pokusavam reci?Za one koji su se razvili ili se i dalje razvijaju na netu i nemaju prijatelja osim u cyberu, sta sa njima? Kakvo je njihovo odrastanje? Da li se to uopste odrastanjem zove?
Poceo sam da filozofiram , siguran znak da polako treba da prestanem. Evo, prestajem...

Joj, jesam se "nablogovao" isto ko da pisem za Glas Koncila, kolumna, pitajte naseg internet strucnjaka.
Hajmo sada svi zajedno:"...ja nisam internet ovisnik, ja nisam internet ovisnik, ja nisam internet ..."


P.S Otkrio sam na netu beogradsku seriju "Vratice se Rode". Svako vecer jedna epizoda. Ponekad dvije. Zanimljiva je,svidja mi se, glumacka ekipa, zapleti,muzika, sve, na nivou je. Mozda veceras pogledam i tri. Sta cu kad se zakuhalo pravo.

Ja ono rekoh, samo sat neta dnevno, jelde ?!

4 comments:

Anonymous said...

evo mantram...ja nisam internet ovisnik...
he u coveku je kvaka da mora o necemu da zavisi, e sad jeli net, TV, teretane, kafane...Jesam net zavisnik ali prinudjena zbog posla, kada bih se bavila drugacijim poslom verovatno bih bila na njemu jednom nedeljno po nekoliko sati. Glogovanje se ukljucilo u moj zivot prosle godine, negde u ovo vreme i to samo jedan glog, druge ne posecujem. Posecujem tvoj blog i od aniram i bas bih da te pitam zasto si ga otvorio? Posecujem ga zbog tvog lakog pisanja dok aniram pise interesantne pesme i kratke price. Prvi forum su tuzlarije, druge nisam ni posecivala. Jedina vrsta zavisnosti su informacije a i to je opet u vezi posla i to na tacno odredjenim sajtovima. Sada ujutro i uvece budem na blogu, nemam TV a imam i malo dete te mi je kretanje vrlo ograniceno i podredjeno njenim potrebama pa mi glog dodje kao zanimacija. He, pravdam se! Mada moram priznati imam fizickih problema, ledja, oci a nekad i glavobolju. Onda gasim i bezim napolje ili spavam.
Zivo bice se ne moze zameniti nicim.
Ba

Anonymous said...

zaboravih link da ti ostavim "svog" glogovanja, tamo mi je nik malena

http://www.zokster.net/drupal/blog/60

Ba

sretno dijete said...

Ciao Ba,

Nisam niti ja zavistan od neta. Samo mi ponekad smeta...smeta.

Kako se to na nasem kaze, zaglavim, ne znam mjeru, surfam vise nego sto trebam.
Kad mi dosadi, kada ga osjecam vise kao teret, a ne razonodu, prosto prekinem na odredjeno vrijeme. Ponovo se vratim kad se zazelim.
Tako sam ostavljao cigarete dok nisam rekao, dosta. Od tada prodje godina osam.

Mada, net je sirok pojam. Kao sto si spomenula, postoje forumi, blogovi,profesionalne obaveze, izmjena informacija,placanje racuna, bukiranje (kako se na nasem kaze-rezervisanje?!)putnih i koncertnih karata...na tebi je da odredis priorete.

Zasto sam pokrenuo blog? Ne znam. Valjda da izbacim misli iz glave, da ostavim komentar na film, muzicki spot, interesantan dogadjaj.Da proizvedem rijeci, a da nikome ne smetam.
Prije je za to sluzio papir...

Pozdrav

sretno dijete said...

Dobro Malena, navratit cu do bloga tvoga...

SD