Sunday 14 September 2008

Tied the Knot

Tied the knot, engleski je idiom iliti fraza kojom se izrazava da si se ozenio. Zavez'o si cvor. Nema vise zajebancije.

Elem, prijatelj od mene, rodjeni Kanadjanin, Vancouverite (mozete mislit cak i takvih ima?) ozenio se sinoc. I na moje veliko iznenadjenje pozvao me da svojim prisustvom uvelicam taj svecani dogadjaj. Mene, naturalizovanog Kanadjanina, imigranta cudnog imena sa trusnog evropskog dijela sto se Balkanom zove.
Nekako sam osjecao kao da ne pripadam tom skupu, ne sto smo mi neki jarani, vec sto je svadba tj. vjencanje bila intimna, vecinom familija,ljudi koji se vec znaju, sa manjim brojem gostiju.
Ipak, neka prijatnost zarobljavala me je. Pozvan sam na vjencanje svog kanadskog prijatelja i blagi ponos u meni je.


U jednom periodu radili smo zajedno, on je kasnije nasao posao u svojoj struci, otisao u drugi grad, klasicna prica brzog zapadnjackog zivota gdje se nema puno vremena za druzenje i prijateljstva. Mi smo ostali u vezi.
Iako dosta mladji od mene, iako se ne smijem njegovom humoru, iako mi jos uvijek izgleda ko djecarac, iako ne kontam neke stvari sto konta on i sto ja kontam nesto drugo, a ne moze on, drag mi je. Na vjenacanje kanadsko pozvan sam ja i moja bolja polovina. Chris,hvala, hvala...


Samo je vjencanje bilo prijatno, bez vece ceremonije i pretjerivanja. Izmjenjene su rijeci sa kojima ces dijeliti zajednicki zivot, poneki osmijeh i suza, poljubac i potpis koji slijedi. Sve je upotpunjeno prepoznatljivim tonovima skotskih gajdi (mlada je porijeklom iz Skotske) masovnim fotografisanjem i izdasnim septembarskim suncem.
Naposljetku, odlazak na veceru i svadbenu zabavu. Jednostavno i lijepo organizovano. The newlyweds, congratulations...

14 comments:

Anonymous said...

Ko kaze da nema zahebancije? Ima, ima, ček kad krene, a što te zahebancije umeju biti raznorazne pa i zarazne, hahahaa...
Sretno i veselo im bilo i što više zahebancije...
mah, mah Sretno Dijete

Lesha said...

let me guess...you're the second from the left in the first picture.

cheers from Italiaaaaa

lesha

sretno dijete said...

Mah, mah i tebi veseli strance...

SD

sretno dijete said...

Beeeep...a wrong answer signorina Lesha.
I'm a "senior" for those guys. They were broom's best men.

Friend of mine was getting married and I was invited as a guest. It was really nice wedding ceremony...Canadian/Scottish.

Btw, I came yesterday from Europe...vacation time...still having trouble with jet leg.

Cheers

Sd

Lesha said...

I was starting to be worried.
you were on holiday, then, lucky you.
I posted some more about Sarajevo and a bit about dubrovnik...

actually, I begin to understand more and more what you meant when you said "my former country".

btw, my husband discovered Idoli (2o years later) and just jugoslavian wave has been played in my house for a couple of days.
(I prefer haustor)
still downloading the movie "sretno dijete". it was a year ago when I googled the title and found your blog, and after two or three days I started the download with emule. a kind of record, there are 6 people all over the world with that film...
mah.
I also wanted to buy it but in Bosnia I could not find it...maybe in slovenia or croatia.

welcome back
:)

sretno dijete said...

Here I am ...back in space...back in a daily routine.

I was in Paris/London for a two weeks. We found some good air-tickets deals and took advantage of it.
Weather was perfect and we enjoyed our first trip to Paris. In London we were a few times. Next is Italy...

Speaking of music, without exaggeration, you always amaze me by your knowledge and love of the Balkans and ex-Yu-rock subculture.
Btw, Haustor is my favorite as well...

Cheers

SD

Anonymous said...

hola happy child!
koliko ti to godisnjeg imas, bona ti?
drago mi je da si opet tu, valjda ces i napisati koju .... nema mi nista gore nego djaba doci na blog :D

pozdravljaMo

sretno dijete said...

Hola Mo,


Cuj joj price:"...koliko ti imas godisnjeg...valjda ces i napisati koju...".
Moja ti, virtualna vi, godisnjeg nikad dosta, a glede pisanja i blogiranja, eh (veliki uzdah koji se vidjeti ne moze), koliko zivot zanimljivosti nosi u sebi, toliko se i ostavi rijeci iza sebe.

Poceo sam filozofirat, jelde? Raekoh ja, odmora nikad dosta...

Pozdravljam

SD

Anonymous said...

Hi SD
when you come to Italy don't forget the BAlkanized friends you've got here ;)

as for my Balkan fever, I'm a bit disappointed nowadays, about what recently happened in Sarajevo.
anyway, we will see...maybe what I'm fond of no longer exists. argh, it's time to deeply think about it.

leshaphilosophing

sretno dijete said...

Eh...there are so many cities/things that I would like to see/discover but so little time.
No worries, If I visit one day Italy I'll search for a virtual friend ...Lesha from Brescia...


Cheers

SD

Lesha said...

what happened to your profile picture?

sretno dijete said...

What?...I haven't noticed it... my photo disappeared!!!
Thank you for letting me know. I'll take a look what happened.

Take care

SD

Anonymous said...

it's back
;)

sretno dijete said...

I have no idea what happened. I had to post a photo again.

Take care

SD