Monday 13 October 2008

Highgate

Highgate je sjeverni dio Londona, brdo sa ogromnim parkom s kojeg se pruza predivan pogled. Sam pogled daleko seze, okolna suma, tornjevi crkvi, London se vidi kao na dlanu. Naravno, ako je vrijeme vedro, a taj dan bas nije bilo. Oblaci sa povremenom kisom, pratili su me. Nema veze, kad si na odmoru, kisa , sunce, svejedno ti je.


Svoju setnju zapocinjem silaskom sa Archway tube station, pa pjeske uz brdo. Arhitektura je tipicna engleska, kuce od crvene cigle sa interesantnim krovovima. E sad , ne znam koji bi to period bio, najlakse mi reci, viktorijanski stil preovladava, mada , naravno, siguran nisam.
Uz cestu se nalazi i par dominantnih crkvi, mislim, arhitektonski zanimljivog su izgleda, par fotki i idemo dalje.
Uskoro stizem pred ulaz u park imena Waterlow...


Park mi se svidja, nema puno guzve, neradni je dan, a i vrijeme je promjenjljivo. Zelene povrsine parka uredno su odrzavane, a jezera sa patkama i ostalim pernatim zivotinjama, zauzima centralnu poziciju.
Hm, da li je sad to centralno, diskutabilno je, zato samo pravo pa gdje me noge odnesu.
Stizem pred Highgate cemetery...


Za Highgate cemetery se slobodno moze reci da predstavlja najpoznatiji dio Highgate parka. Mozete ga naci u turistickim brosurama Londona kao mjesto vrijedno posjeta.
Samo se groblje dijeli na istocni i zapadnio dio, s tim sto se za jedan placa ulaz tj. ima vodic (guided tour), dok ovaj drugi (izaberite vi koji je istocni , a koji zapadni) ulaz je slobodan i ti sam krstaris, turisticki sporo.
Za nas djecu socijalizma najzanimljivije je vjecno pocivaliste cika Karla Marxa, ali ovaj put ga preskacem. Jednom ga vidio, meni dosta. Vremena je malo, a i zelim da nastavim setnju Highgate parkom.


Reljef se parka mijenja, nizbrdo, uzbrdo, lagani hod, prostrane livade oivicene gustom sumom. Kisica polagano sipi. Ne smeta mi...
Gledam oko sebe, trazim detalje zanimljive. Pogled mi se zaustavlja na jednoj klupi. Citam poruku izrezbarenu u drvene naslone njene :"...I was born tomorrow...today I live...yesterday killed me...", iranski pisac Parviz Owsia.


Uznemirajvajuce, ma sta uznemiravajuce, bizarno. Ja i zena pokusavamo da odgonetnemo poruku, muci nas, ostatak dan mislimo o njoj. Nikako mi forma ne ide u glavu. Sadasnjost, proslost, buducnost. ne mogu da povezem. Sta je pisac mislio s time reci, poruciti? Ni do dana danas nismo uspjeli odgonetnuti poentu rijeci tih. Citatelju virtualni, ako znas, komentar ostavi svoj.

8 comments:

Anonymous said...

he ti to zezas DIjete?
Juce, ne postoji, umrlo je. Covek je mrtav.
Danas, to postoji, to zivis. Covek je ziv.
Sutra, tek treba da se zivi i zato se tek sutra radja covek.

odlican natpis, bas mi se dopada.
Mah, mah
Malena

sretno dijete said...

Ne zezam...I was born tomorrow? Ovaj me dio muci...

Mah, mah
SD

Anonymous said...

nema nikakve dileme
I was born tomorrow je sasvim ok, rodio sam se sutra i tako treba
da stoji a ne rodicu se sutra. Ako bi napisao rodicu se sutra, to niko ne moze da garantuje hoce li se uspesno zavrsiti, a on je ubedjen da ce se 100% roditi(verovatno iz iskustva zna, hahah) i za njega je rodjenje svrsena stvar i ako se jos nije dogodila.

:))))) dalje samo cutim, smeskam se i plivam

Malena

sretno dijete said...

Nema dileme?
Kako nema, evo sam se zamotao ko glasacki listic razmisljajuci sta si mi rekla.
Ako je on uvjeren da ce se roditi, onda nije ziv. Ako nije ziv, ne treba da znaci da je mrtav. Ako je mrtav, onda ne moze da razmislja o sutra.
Joooj, ovo je gore od onih Sudoku krizaljki...

I dalje cutis,smjeskas se i plivas...

Pozdrav
SD

Anonymous said...

Buda kaze da zivimo u dukki(patnja), radjamo se i umiremo stalno. Mozda je pricao o dukki.

Dijete a mozda covek nije znao gramatiku i pobrkao vremena i sada muci ljude okolo :).


Poz
Malena

Anonymous said...

Ako nije pobrkao vremena iz engleske gramatike mislim da je govorio ne o fizickoj smrti. Zeli da kaze da onaj covek od juce ne postoji vise, "umro je" a da je "ziv" samo ziveci u sadasnjosti. Kada danas postane juce "on ce se ponovo roditi". I tako u krug do konacne fizicke smrti.

Btw ziv je inace ne bi to urezao na klupu :)

Filozofija sabajle je bas bez veze, treba oprati zube i ocesljati se, ziveti u sada :)

Mah, mah
Malena

sretno dijete said...

Garant je ovo drugo, nesto mi se po budizmu ne trazi odogovor.
A ja samo krenuo da se prosetam parkom...

Pozdrav
SD

sretno dijete said...

Dobra si Malena, dobra, hoce te jutarnja filozofija.
Samo sto kod mene jutro nije, ponoc uskoro ce. Moje vrijeme za filozofiranje...

Citamo se
SD