Sunday 7 December 2008

St.Nicholas

Sveti Nikola, po krscanskoj bi tradiciji trebao biti svetac, zastitnik mornara i pomoraca. Svetac, to je ono kad umres, pa te kasnije proglase da si svetao. Nesto kao junak neznani.
Naime, pored te uloge (zastite), svetac Nikola voli i djecu. Datum kojim se obiljezava dan Svetog Nikole pada pocetkom decembra, sa sigurnoscu ne mogu da tvrdim. Po spomenutoj tradiciji, pokloni se kupuju, u carape ili cipele se skrivaju. Kada padne noc, Sveti Nikola na sankama, silazi s neba i darove nosi.

Kad sam dijete bio ja, moja se je baka istinski trudila, kada oca nije bilo u blizni, da vjerska tradicija bude dio mog odrastanja. Citala mi slikovnice o andjelima koji silaze s neba i opet se vracaju na isto. Govorila tiho, jer nebesko je kraljevstvo to.
To je meni bilo super. Bilo je i slika, moje su oci bile otvorene sirom. Na red je dosla i prica o svetom Nikoli. Ko biva, on svake godine silazi s neba i kad djeca u san utonu, on im razne poklone nosi. Sto ce reci, voli on djecu, ali ga vidjeti ne mozes.

Pocetak je decembra, pec na drva u uglu sobe toplinu svoju siri. Sneni macak , pored nje, zadovoljstvom predi.
Na kaucu sam dnevne sobe, slikovnica u rukama, na televiziji se vrti serija "Ja, Klaudije".
"Spremi cipelicu svoju, pored prozora je stavi i Sveti ce ti Nikola razne poklone donjeti", baka, tiho progovori.
Kontam ja, odoh od djeda uzet desnu cipelu, kod njega je size 46. Mislim, jebaji ga, kad vec Nikola s neba dolazi, da ne dolazi za dzabe. Neka turi onu Krasovu bombonijeru i Jaffu keks, ja cu mu zahvalan biti. Moze i bajadera, a eurocream ne treba, ionako volim samo ono crno.

Stavim djedovu kunduru pored prozora i cekam. Noc pada, umoran sam i vrijeme je za spavanje. Baka me salje u sobu, pod jorgan, sutra je svecani dan, blagdan svetog Nikole.
Malo sutra, hocu ja da vidim kada Nikola s neba silazi. Hocu da vidim sanke, jelena i kocije. Dignem se i zasuskam iza ormara. Nije proslo niti desetak minuta, eto ti bake sa cokoladama, narandzama i sitnim kolacima. Spretno pocne puniti djedovu cipelu, kad ja iza ledja dreknem:" Hej! Gdje je Sveti Nikola i njegove sanke!".

2 comments:

Anonymous said...

vazno je da nisi dobio crni ugalj ;)
poz malena

sretno dijete said...

Jednom sam za rodjendan od bake dobio, elegantno zamotanu u bijeli papir, flasu pive od pola litre , poznata u narodnim masama kao i klipnjaca.
Uvijek mi osmijeh na licu zaigra kad mi scena ta u misli navrati...

Pozdrav
SD