Sunday 11 October 2009

Thanksgiving

Sad, ja bas i nisam siguran da li je danas ili sutra, praznik drzave mi adoptirane, Dan zahvalnosti iliti Thanksgiving. Bez obzira na kalendarsku zavrzlamu, sutra, ne radi se.
Dan se zahvalnosti razlikuje u datumu, u Kanadi i susjednim americkim drzavama. Kod njih je kao malo kasnije, a ovdje kao malo ranije. Zasto je tako, ne znam, ali, obicaji su isti. Zasto se zahvaljuje tacno, ni to ne znam. Sta znam je, da i jedni i drugi prave one slatke pite od tikve iliti bundeve i one nisu lose. Uz to ide obiteljska vecera i neizbjezna curka.
Glede obiteljske vecere, ona moze biti svaki dan. Glede curke, ne spremam je nikad, bio praznik ili ne, a jos manje volim ukus njen. Sve je to meni suho, rascereceno, nedoreceno, nekim neukusnim filom ispunjeno. Ne gotivim, nikako. Ili sto bi drevna bosanska misao vodilja definisala :"Nikad kokos meso nije bila".

Dobro, to je moje laicko objasnjenje, imigrantska prica balkanoida odraslog u drzavi drugoj i isto takvom uredjenju. Sta ja znam o Danu zahvalnosti? Nista. Joj, jesam nezahvalan. Sad bi sam sebe deportirao, kad ovako karikiram praznik drzavni. Ako ti se ne svidja ovdje i praznici nasi, ajmo, kupi instrumente, bugija. To ja malo razgovaram , nasamo.
Kod nas je bila lakse. Imas Novu godinu i znas cemu sluzi. Zadnji je dan u decembru, godini, pokupi se s rajom u neciji stan, udri po pivama i rezolucijama. I to bi bilo sve sto me moje sjecanje sluzi u vezi obiljezavanja drzavnih praznika.

Ali, ja stvarno zelim da se zahvalim nekome i necemu i ne treba mi praznik da ucinim to. Ja stvarno zelim da pokazem na jedan simbolican nacin, sa par rijeci, da sam zahvalan za zdravlje, za prijatelje, za ljude koji mi vole i koje volim. I ovo nije moje preseravanje, nego nenamjestena iskrenost za sve koji navrate na stranicu moju. Zelim da osjete da mislim na njega ili nju. Danas je bio divan jesenji dan...

No comments: