Wednesday 17 March 2010

Antichrist

Antichrist je zadnji filmski uradak danskog rezisera Lars von Triera. Ne znam na kojim je sad bobama bio i ko mu je sve cvoke u skoli palio i ko ga je sve u djetinjstvu naguzio, ali Antichrist je...jebiga.
Prolazim kroz recenziju, kazu, kontraverzan je. Sta znaci kontraverzan uvijek je diskutabilno, ako ne pogledas neces niti znati. Mozes samo da nagadjas, a nagadjanje te nagoni da uzmes film i uvjeris sam sebe da li je istina sta se prica ili ne. Sinoc sam ga odgledao.
I jos vrtim film u glavi. I jos mislim o njemu. Po svemu sudeci trebace vremena da mi se slegne. Mislim, film. Zato cu malo da pisem. Biti ce mi lakse. Valjda.

Uvodne su minute mocne. Snaga umjetnickog izraza oslikana filmskom kamerom. Crno-bijeli kadrovi sto se sporo krecu i pod kozom nestaju. Blaga me jeza prozima, Antichrist zapocinje.
Citav film dva aktera. Gluma sto fascinira. Ponekad se pitam, kroz kakvo mentalno i fizicko stanje, treba glumac proci da bi se "uzivio" u ulogu i ostvario djelo koje se pamti. Da li ima bilo kakvih posljedica ili promjena? U njemu. Na zdravlje, na razumijevanje, na svijet oko sebe, na zivot u cjelini?
Nekoliko sam se puta dobro trznuo. Nekoliko puta sam instiktivno okrenuo glavu. Nekoliko puta zatvorio oci, zazmirio.
Scene su teske. Plase me. Ipak, ovo je samo film, fikcija, nema razloga za pravi strah. Ili nije. Mislim, fikcija.

Nisam ga jos dokucio, a da ga gledam ponovo necu ni pod razno (to inace cesto cinim sa novim filmovima). Cinjenica je da me kopka pitanjima po krletkama mozga i trazi vise. Kako se to jednostavnije kaze, uznemirujuci je.
Dugo nisam gledao nesto slicno (ako uopste i postoji takvo sto) pa da mogu da poredim. Mozda korejski Oldboy, ali on je formom drugaciji.
Da li je kontraverzan? Ne znam. Koja mu je poruka? Ne znam. Nisam skontao puno toga(iskreno, nije mi niti pruzio priliku)niti osobno imam namjeru da ga dublje analiziram. Zanima me samo kako su ga glavni glumci dozivjeli. Kako su se se nakon snimanja osjecali?
Zapamtite ih. Willem & Charlotte. Mozda su slicna s vasim. Mislim, imenima...

No comments: