Tuesday 26 October 2010

Flow

Flow, tok ili tijek? Sta bi to moglo da bude? Vecinom, ako fercera, ide podmazano, kao po loju, bez poteskoca i greske. Stanje na koje nemas uticaj, pustas da te nosi, ne primjecujes. Sve ti ide od ruku, posao, skola, intima, ides kroz zivot lagano , ne osvrces se. Ponekad od zadovoljstava podrignes, drago ti je.
Primjetio sam kod sebe, a vjerujem da i drugi, koji se bave pisanjem, kreativno ili rekreativno, imaju slican problem. Previse vremena provodim u ispravljanju, editovanju (ima l' ovaj izraz u nasem jeziku?), uljepsavanju teksta, a nisam pravo ni poceo da pisem. I onda stanem. I onda se iznerviram. I onda me frustracije puknu ko zene PMS. Uznemirim se, da ne kazem obeshrabrim.

Gdje mi je poenta? Evo, evo, ide, polako nadolazi. Nedostatak prirodnog toka misli. Sprecavanje mozga da normalno funkcionise. Eto, gdje je poenta. U tome je sva tajna kreativnog pisanja i vecine zivotnog uspjeha. I sada se ja pitam :"Kako pustiti misli da idu svojim tokom bez muke i nepotrebnog zastoja?"
Ako non-stop mjenjas, ispravljas, iritiras mozak. Lijeva i desna strana mozga se neprekidno ukljucuju, iskljucuju, off and on, mozak zbunjujes, kreativni centar se ne javlja.
Necu da kazem da mi ovaj tekst ide odnosno da ima tok. Necu, vec sam stao nekoliko puta i to me muci. Mozda sto previse mislim sta da napisem sljedece, mozda sto smirenost u meni odavno ne stanuje. Volio bih da mogu da pustim mozak na miru, udahnem duboko, opalim po tastaturi. Volio bih dodjem do zavrsetka teksta bez prethodnog osvrta, stavim tacku na kraju i tek onda vidim gdje se sa mislima nalazim. Po svemu sudeci, mojih misli tok, jos ima puno toga da nauci.
Vani je kisa, glava mi tinja, podmuklo boli...

11 comments:

Retka Zverka said...

SD, upravo jašem na metli (pun je mesec i ja veštičarim) i razmišljam o priči: "let it flow". :) Kako? Prijatelju, samo ih pustiš da teku, kako nadolaze. Ništa cenzura, ništa ispravljanje (osim slovnih grešaka naknadno). Isključiš se iz svega, samo čuješ topot misli. Možeš da zamisliš i da si janpi (čisto radi nekog podstreka, ako ti to treba) i pišeš, pišeš, pišeš. Ne zaustavljaš se. Sve u neprekinutoj niti. Kada staneš, tada znaš - to je to.

sretno dijete said...

Ciao vjestice...:)
Sve to stoji sto kazes, slazem se i znam da tako treba da bude, ali...
Kad zapocnem nesto da pisem, a recimo imam dobru, zanimljivu ideju, odjednom odlutam (da li su misli ili gubitak koncentracije, ne znam), pocnem da razmisljam kako da uljepsam, vracam se nazad, ubrzo stanem.
Kontrola misli je umjetnost. Ne samo kod pisanja, nego, generalno u zivotu. Prosto zavidim ljudima koji mogu da se"iskljuce" bez obzira na okolinu, desavanja i jednostavno ...let it flow.

pozdrav
SD

PS Zadnjih dana sastavila kisa pacificka. Glava mi ko Cocin bubanj. Misli me vode u mjesta gdje vjecno proljece je. Eh...

Moj tzv. život said...

don't worry, be happy! :))

sretno dijete said...

Sve je pod kontrolom samo ponekad misli krivim tokom idu. Okrivit cu kise ...

pozdrav Moj tzv. zivote
SD

sretno dijete said...

I da dodam...
Kazu da je najbolji flow ako covjek improvizuje, kao sto je recimo, ples. Kada improvizujes plesuci, non-stop se kreces i mozak nema vremena da misli. Zato kad se nasi ljudi napiju i pocinju budalast odnosno "improvizovano" plesati(na veliku radost prisutnih), sta se desava ustvari, mozak im dostize "nirvanu", Odnosno tacku, zenit, raskrcse izmedju komandi mozga i njegovog nervnog sistema kada brige nestaju i sve do mora ravno ti je.
Eh, od kad nisam "zaplesao"...

Retka Zverka said...

Evo, baš sad preslušavam ovu tvoju "nirvanu" u narednom postu. :) Da, kad se našljokaju, to je scena, da se ispovraćaš, onako pošteno. Zato i ne idem na svadbe i sl. Ne uklapam se. ;) Mada, danas, je sve češća nirvana što se postiže uz pomoć droga. Eto, i svi šeću uspavani, stondirani, vrhunsko civilizacijsko dostignuće. :)) Will you dance with me? :))))))))

sretno dijete said...

Plesao bih rado kada bih znao... how to turn off my mind and let it flow...:)

Retka Zverka said...

Just follow me. I promise, you will not regret. Nor, you will forget. :)

sretno dijete said...

Sve sto popravlja flow, misli tok...pristajem:)

veliki pozdrav
SD

Retka Zverka said...

Da se džabe izreklamiram, pa da te uputim na moju te vrste virtuelnu vežbanku, što nekako na mlitave mišiće izgurah godinu dana +-+ 7 rečenica na dan svaki dan -+-

Kad već hvataš krivine na radnome mestu, da dolijem ulja na vatru. :)

P. S. Je l' još radiš sa onim nadobudnim drkadžijom, što si ga u jednom postu spominjao ili se u međuvremenu to izmenilo?

sretno dijete said...

Proci cu tvojom vjebankom malo kasnije posto sam za danas istrosio sve krivine na radnom mjestu:)

pozdrav
SD

P.S Kod mene su svi drkadzije na poslu,a ja sam vjerovatno u njihovim ocima najveci. Hocu reci, nista se nije promjenilo, stavise...