Wednesday 19 October 2011

A world of pain

Srijeda, sredine sedmice, ne radim. Televizor nemarno upaljen, liga sampiona na ekranu, monoton glas komentatora u pozadini. Osjecam se iscrpljeno.
Naime, bio sam na nekim pretragama, odnosno vadio sam krv, nalaze. Kako se vec mjesecima ne osjecam bas najbolje, proslu sam sedmicu otisao u, kako se to ovdje kaze, walk-in clinic i iznjeo doktoru sta me muci, i opisao popratne simptome: blaga neravnoteza, mutan vid, razdrazljivost, povremene i jake glavobolje.
Doktor, muskarac u kasnim 50-tim, garant Skot (to sam ja njega odmah prekrstio, vidim prezime mu pocinje sa Mc) pregledava mi oci, usi, mjeri pritisak. Zaptikuje imam li problema, stresne situacije, nerviram li se plaho?
Ma mislim si ja, sta cu ti reci, stres je moje srednje ime, nerviram se na sve sto stoji i sto se krece, nerviram se u sebi i oko sebe, nerviram se na busu, u autu, na trotoaru, u parku, na poslu, u supermarketu, na benzinskoj pumpi, u zgradi, u stanu, a ponekad cak i na balkonu. Valjda, se to zove , personality. Stvar je da svi mi, generalno, kada ne znamo objasniti sebe, promjene u tijelu, kazemo da smo stresni. U jednu ruku, to moze da bude, sto bi nasi stari rekli, misleading, s druge strane, cinjenica je da ta mala rijec, stres, moze da preuzme uzde zivotne i promjeni tvoje zdrastveno stanje, nagore.
Elem, vid mi je u redu, ali krvi pritisak je iznad normalnog. Sto ce reci imam visoki odnosno visi od dozvoljenog. Odmah je to, izbaci sol iz ishrane, vise fizicke aktivnosti, manje nerviranja. I tako me je prvi put poslao da vadim nalaze. Danas sam bio zakazan za kontrolu.

I tu mi zajedno prodjosmo nalazima, kad navodno, i secer je iznad razine normalnog. Eto ti sad, jebiga, vise ne mogu misliti niti biti pametan. Nisam neki sweet tooth,  otkud sad povisen secer, on se nalazi svugdje, krompir, tjestenina...pa sta mi onda preostaje da jedem? Sisarke, djetelina s cetiri lista i ovsena kasa?
Ponovo mi mjeri pritisak, manji je nego prosli put, ali jos uvijek u tim granicama dozvoljenog. Prepisuje mi tablete.
I nema tu bas nekog logicnog objasnjenja, naravno,  moze da bude stres, ishrana, nervoze razne, ali moze da bude i genetski, a moze da bude i bez razloga veceg. I naravno da je fizicka aktivnost normativ, a izbjegavanje stresnih situacija vise nego pozeljno, opet, niko ti ne garantuje nista.
I sta sad covjek da radi ? Nista . Za dobrobit zdravlja, moram  mjenjati sebe, razmisljanja svoja i zivotni stil. Danas sam bio na dodatnim  pretragama, sada u vezi secera, prvo su mi vadili krv, pa su mi dali da se napijem neke bljutave glukoze, pa sam morao da cucim i camim u cekaonici dva sata dok se ta glukoza, valjda, ne slegne,  pa su mi opet vadili krv i tako je prosla moja srijeda,  oktobara mjeseca druge polovine. Gasim televizor, oci mi se sklapaju, blagi me umor savladava.

No comments: