Sunday 17 February 2013

Forbrydelsen

Forbrydelsen iliti the Killing, danska je krimi serija sto trenutno pratim. Sto bi nasi ljudi rekli, I'm hooked. Pravo sam se uzivio , sve nesto po glavi motam, pravim mozaik ko bi mogao da bude glavni krivac, otkrivam detalje, nestrpljivo ocekujem sta ce biti dalje. Gori sam od Agathe Christie. Evo me,  na mukama sam Tantalovim,  kako da docekam i  skinem sljedecu epizodu ili sezonu cak.

Zadnje su me vrijeme preokupirale skandinavske tv-serije. Nesto procitam,  recenziju ili clanak, zaintrigira me, privuce paznju, naposljetku, potrazim na netu. Uglavnom, ako ima, skinem (download) ili jednostavno  naletim na youtube-u kompletne epizode bez vecih problema.
Pored gore spomenutnog, Forbrydelsen, odgledao sam nedavno i svedsko/dansku koprodukciju, Broen (The Bridge), jos jedna , originalno, uradjena serija, pracena dobrom fotografijom i pulsirajucom muzikom. A kako stoje stvari vec gledam da skinem i svedski Wallander tako da se svijet krimi serija u mom domu nastavlja.
da se razumijemo. Nisu ove serije neki umjetnicki domet da bih ja sada raspravaljo nasiroko o njima. One su, jednostvano, dobre, nesto sto mi fali i zato mi odgovaraju. I nema nista lose u tome, stavise, drago mi je da naletim na nesto od interesa, na nesto sto mi se svidja i sto mi ispunjava dan.  Nisam iznenadjen, Skandinavci iza sebe imaju pregrst odlicnih filmova, luckastih rezisera (Aki Kaurismaki, Lars von Trier...) tako da i ove serije samo potvrudjuju njihov talenat. Druge me stvari muce.

Ono sto me muci je, da uvijek pronalazim serije i filmove sa starog kontineta ili odnekud drugdje, samo ne iz zemlje u kojoj zivim vec 14 godina. I tu sebi postavljam pitanje. Da li je to normalno? Sta je posrijedi ? Zasto je to tako ?
Da li mi usitinu ovo podneblje, ljudi, mentalitet, lifestyle, ne odgovara ili je to ona poznata boljka da je strano uvijek bolje od domaceg. Muci me, jer bi volio da me neka kanadska serija (krimi, humoristicka) privuce upotpunosti, da osjetim uzbudjenje, cak i pripadnost ovoj zemlji, da nadjem sebe, ali, to se ne desava. I osjecam se zbog toga prazan, krug mi se poznanika suzava, njihovi su interesi drugaciji, razlikujemo se, nemamo puno zajednickog. Izgleda du cu uvijek biti manjina bez obzira na konitnent i drzavna uredjenja.

I zasto zene u ovim serijama toliko zrace erotikom, a nisu klasicna ljepota ? I to me muci...

No comments: