Tuesday 21 May 2013

Nordic noir

Jest vala fakat sastavilo neko ruzno, krmeljavo, sugavo, tesko, tmurno, prohladno, nit kisa, nit sunce, vrijeme. Glava mi se uduplala od podmukle tezine, nedostatka svjetlosti i boli ispotiha. Otkucava ko sekundara na zidnom satu, iritira ko montone kapi kise sto se spustaju po iskrivljenom,  limenom oluku.

Umoran sam danas. Ko tifusar u partizanskim filmovima , citav dan bauljam poluotvorenih ocija, nikako da nadoknadim san od sinoc, koji je bio isprekidan i nedovoljan. Vjerovatno sam i sanjao nesto, ali, od kako sam napao zenu u snu, vise me strah  pamtit snove. Namjerno ili ne, budim se u noci, razgibavam cudnovate misli uredno sortirane na jastuku podsvijesti. Borim se junacki sa nevidljivim silama, ili sto bi parola mog odrastanja rekla, sa vanjskim i unutrasnjim neprijateljem.
Iza mene je jos jedan produzeni vikend, praznik drzavni. Jedan dan vise odmora, a uvijek ispada da se osjecam gore umoran nego kad ga nema. Navikne se covjek da spava duze i kad se radni dan pojavi na kalendaru, isto ko na robiju da ides, a ne na posao. Mada i posao sto radim nije daleko od robijanja. Intelektualna kloaka nuzno potrebna za otplacivanje kredita i stvaranja laznog osjecaja sigurnosti.

Sinoc sam gledao odlican film.  The Hunt.  Tezak, napet, tematski intrigantan, fantasticna gluma, maestralna fotografija. Mozda je i to doprinjelo da budem nemirniji, ne znam, film je bio snazan, tjera covjeka na razmisljanje, ostavlja trag.
Nedostaju mi skandinavske serije. Izmjenile su mi totalno sliku grubog, germanskog, jezika koji nema zvucnost i ljepotu, ali, uz fotografiju i dobro osmisljen filmski izraz, kombinacija je koja pobjedjuje. Toliko sam dosadan bio prijateljici kako mi se svidjaju danske serije da mi je pronasla clanak u New Yorker-u  posvecen tom fenomenu,. Meni drago, sujeta nahranjena, ispada da nisam jedina budala koja prati skandinavske detektivke i psihopate.
Vjerujem da je i to bio razlog da potrazim na netu nesto iz opusa danske kinematografije, koja me zadnje vrijeme pravo zanima i neostavlja ravnodusnim.The Hunt je bio pun pogodak , i vec trazim jos neko djelo istog geografskog podneblja i snaznog filmskog izrazaja. Dani nordic noir kinematografije u mom danu, nastavljaju se.







No comments: