Sunday 9 June 2013

Incendies

Nedjeljno je jutro, drugo u mjesecu junu. Vrijeme je cudno. Nekako tesko, tmurno sa kratkim intervalima kise. Skiljim kroz prozorska okna , napinjem ocne duplje, skrto se sunce iza oblaka nazire.
Sta se u grada desava , pitam samog sebe? Razmisljam gdje bih se mogao danas zaputiti, lagano, u setnju neobaveznu. Ocigledno, dan se razvedrava i ugodan ce biti.
Listam lokalnim dnevnim novostima, an Italian Day se odrzava nedaleko od mene. To bi moglo zanimljivo biti. Ulicni festival, meso sa rostilja i poneki komad pizze. Da napisem par rijeci, pa dizem sidro.

Vratio sam se Dancima. Tacnije, pocetkom sedmice odgledao sam In a Better World. Solidno uradjen film, odlicna fotografija, gluma na nivou. Ipak, u usporedbi sa The Hunt, nije u istoj ravni. The Hunt mi se znatno vise svidja kao filmsko ostvarenje. Ne kazem da je In a Better World los film, stavise, toplo ga preporucujem , samo zelim da naglasim da me je the Hunt vise pomjerio i trajni utisak ostavio.
Medjutim, ono sto zelim da ukazem danasnjim javljanjem je jedan drugi film, iznenada otkriveni dragulj, malo remek-djelo. Dodatno, film je kanadski sto jos vise naglasava moju iznenadjenost, u ovom slucaju , prijatnu. Tako da mogu seretski uzviknuti, a Canadian (French) movies kick ass.
Naziv je filma Incendies, sto bi na francuskom trebalo znaciti, Fire. Film je drama, pocinje citanjem oporuke, porodicna se tajna odmotava. Mocan film, minute prolaze, osjecas puls sto raste, dramaturski odlicno povezan, drzi te. Incendies.

Gledam oblake. Pomjeraju se, lebde prostranstvom nebeskim , mjenjaju oblike. Svijetlo plava boja pocinje da dominira, odguruje sivilo jutra, igra bjelinom dana sto u podne prelazi. Sunce je snazno i ne mogu da usmjerim pogled prema pravo. Dizem sidro...




No comments: