Thursday 28 December 2006

Malo o filmu...

Isto kao i za muziku. Moj izbor. Redoslijed nebitan. Ovdje smo da izmjenimo misljenja...

1. THE THREE BURIALS OF MELAQUIADES ESTRADA
Ovaj mi je najdrazi. Zasto? To je ono kada ne ocekuje, a dobijes pun pogodak. Mislio sam da je ovo jos jedan u nizu komercijalnih uradaka iz filmske tvornice pod imenom Hollywood, ali , na srecu, nije. Reziserski debut Tommy Lee Jones, film je sa dubokom porukom, film je o prijateljstvu, samoci, otudjenju, kadrovi su dugi, vuku se kao osjecaj nelagode, sporo i sa zadrskom. Prirodu i ljude mozes osjetiti...

2. CACHE(Hidden)-Francuski
Ovaj sam film gledao nedavno i totalno me rasturio. Jos mislim o njemu. Nevjerovatno je kako film moze biti uradjen, kako kroz fabulu iscekivanja i napetosti, zelis da se nesto na kraju desi i sve vrijeme razmisljas samo o tome i onda kada kraj dodje i toga nema sto si ocekivao, ostajes u svojevrsnom soku, sa neizbjeznim pitanjem...a sta sad... Ovaj film ili ti sjeda ili ne. Sredina ne postoji.

3. VOLVER(To Return)- Spanski
Odmah su ga kriticari napali, nije to pravi Almodovar, nije dovoljno kontraverzan, nema kinky seksa...Sutite ljudi, sta vam je. Poklonite se glumi. Kleknite pred zenama u filmu I recite...hvala Vam. Hvala vam za emocije, hvala vam za dijaloge, hvala za film koji se pamti.

4. THE ROAD TO GUANTANAMO-Britanski
Odlicno uradjen film. Poludokumentovan, sa dinamicnim izmjenama, drzi te i postavlja pitanja. Cetiri mladica, britanski drzavljani pakistanskog porijekla, pogresno mjesto, pogresno vrijeme, uhvaceni, osudjeni, obiljezeni...

5. LITTLE MISS SUNSHINE
Simpaticna prica o, na izgled, rastrzanoj obitelji, sa elementima tragi-komike. Zato ga I vrijedi pogledati, ima pricu, ima dobar kraj...

6. UNITED 93
Iznenadjenje. Film je uradjen bez ijednog veceg filmskog imena i pogodio u srz. Nepatvorena slika straha, nemoci, sudbine... Prikaz jednog dogadjaja koji je izmjenio tok istorije, bez pretjerivanja i lazne patetike.

7. THE DEPARTED
Film je dobar, svi pricaju o njemu, odlicna filmska ekipa, zesci triler, akcija...Ko sam ja da kazem nesto protiv, ali moram... Moja je greska, ili sreca, da sam prije njega gledao hongkongski "Infernal Affairs". Sto ce reci, originalnu verziju. I na tome ostajem. Sve poslije njega, mi se cini kao blijeda kopija, bez obzira kako dobro film bio uradjen.

8. INSIDE MAN
Jos jedan dobro osmisljen film. Nema neke radnje, ali ima napetost i neobican kraj. Sta vise treba za dobar film.

9. THE DESCENT-Britanski
Za ljubitelja horora i sve ostale. Inace, smatram, da je horor, kao zanr veoma zahtjevan, da se nepotrebno upotrebljavaju hektolitri krvi sve u svrhu da te "zaplase", a osim gadjenja ne osjecas nista. Ovaj film ima sve. Pratis ga sa paznjom , streses se, pa ga opet pratis, pa se...Odlican film.

10. THE TIGER & THE SNOW-Italijanski
Nije na tragu drugih Begninijevih, previse podsjeca na Life is Beautiful, ali film se gleda zbog njega. Vice, mlatara rukama, place, smije se, zabavlja, rastuzi te...

11. GOOD LUCK AND GOOD NIGHT
Meni je ovaj film dobar. Uradjen u crno-bijeloj tehnici, oslikava jedno vrijeme, ne tako davno, komunizam u Americi, paranoja, lov na vjestice, mediji...Rezija-George Clooney.

12. CAPOTE
Generalno, film kao film, tezak je, turoban, bez neke radnje...Medjutim tu je gluma. Phillipe Seymour Hoffman. Oskar za ulogu.

13. CLERKS II
Dva jarana, dvije filozofije, isti svijet. Nastavak sada vec kultnog niskobudzetnog Clerks.

14. LUCKY NUMBER SLEVIN
Zadnjih nekoliko filmova sto cu spomenuti, mogu se svrstati u tzv. film noir izraz. Svi su kriminalisticke drame. I to dobro uradjene. Ovaj je jedan od njih.

15. MATCH POINT
Rezija-Woody Allen. Radnja smjestena u Londonu. Mladic nize drustvene klase postaje dio vise. Spreman je na sve da tu i ostane...

16.WHERE THE TRUTH LIES
Da spomenem i jedan kanadski. Ko drugi nego, Atom Egoyan. Solidan film. Takodjer, detektivska prica, seks skandal i sve ostalo sto ide uz to.

Evo me opet. Sesnaest. Zaustavljam se. Gledao sam jos neke, starije, ali da prvo zaokruzim ovu godinu. O drugima, drugom prilikom. Mogu samo da spomenem jos neke o kojima sam citao da su vrijedni paznje, a nisam imao vremena ili mogucnoasti da ih pogledam: Children of Men, The Prestige, Babel, Stranger Than Fiction, Brick, Proposition, The Squid and the Whale, Pan's Labyrinth, Slither, The Queen, Cock and Bull Story...

8 comments:

Merima said...

Nisam sve sa tvoje liste odgledala- nisam vecinu zapravo. Sto je odlicno, sad sam na cekanju :D.

Slazem se za "Good Night and Good Luck.
"Capote" je meni medutim odlican film. Odlicna prica, skript, gluma naravno. Zalazi, zahvaljujuci piscu, naravno, duboko u ljudsku psihu, izbore, dijelove licnosti sklopljene po izvjesnim kalupima- ili katkad van njih i neocekivano, dubina i tezina tamne strane, iz koje se katkad, kao iz zivog blata poneko iscupati ne moze. Kupljen mi je na poklon jer mi se dopao. I drago mi je, jer smatram da u njemu jos imam sta da istrazujem.

Where the Truth Lies mi je medutim bio turoban i preprazan - zivot i ljudi kakvima nikad nisam bila sklona. Digla sam ga zbog Kevin Bacona, kojeg cijenim kao glumca, i smatram vecinu njegovih filmova dobrim izborima. Ovaj me u odnosu na ostale njegove malo uspio i razocarati, mada ga jedsam odgledala do kraja.
"Woodsman", govoreci o Baconu, mi je bio odlican. Iako izuzetno potresan i tezak meni ( emocionalno tezak, ali ne zalim sto sam gledala, i drago mi je da je napravljen) - nagnao me na suze.

Hvala na preporukama jos jednom, i citamo se, pisemo se.

sretno dijete said...

Da, slazem se da je "Capote" dobar film. Medjutim, fokus je na glavni lik, koji je vise nego maestralan, tako da se gubim, detalji mi izmicu i teze pratim film.

Where the Truth Lies sam vise spomenuo radi Egoyana...

Ali, ako mozes da pogledas francuski, "The Cache". Treba mi neko da porazgovarom o tom filmu.

Merima said...

Odlicno. Bas se radujem razgovoru o tome. 'Cache' i 'Little Miss Sunshine' su mi na vrhu liste trenutno i ocekujem ih za nekoliko dana. Bas takva vrsta razgovora i komunikacije ono sto sam zeljela da postignem i ja svojim, i zbog cega se radujem blogovima poznanika.

sretno dijete said...

Dodaj jos i "Proposition"...a must.

Jos neki detalji u vezi "Capote"...
Citao sam da su neki kriticari okarakterisali glavni lik(Hoffman) kao "preglumljen"...
U prvi mah, pomislio sam, glupost, ljudi su ljubomorni... da bi se kasnije upitao:"...da li se , uistinu ponekad desi,da "preglumljenost"(ako ovaj izraz uopste postoji) zasjeni sam film...?."

Merima said...

Cao, SD.
Upravo sam gledala "Cache". Prva rijec koja mi je pala na um kao opis je bila "tantalizing". Jos uvijek slazem utiske.

So, shoot! Mislim, sa razgovorom o filmu. Tu sam. :)

Mah i pozdrav. I tebi i sretnoj djevojcici.

sretno dijete said...

Ha, sta kazes za "Cache"? Prva rijec...tantalizing...
Ja jos nisam nasao niti jednu...Razmisljam o kraju filma...

Merima said...

Mislis li na nacin na koji su ga zavrsili i zasto su ga ostavili takvog? Jesu li ga dovrsili, a da samo neki vide kompletnu sliku, ili je u pitanju namjerno nedovrsavanje, as life is - sve se uvijek ne otkriva jasno i samo po sebi? Ili je poenta da niko od nas zapravo i nije siguran, i da ogromna vecina nas odlazimo od filma u nekoj vrsti nejasnoce, mnogi i nezadovoljstva?
Ili mislis na pricu, i ko je slao crteze i kasete?
Kakve su tvoje ideje o tome?

Ja mislim da nam nisu sve rekli o odnosu izmedu glavnog junaka i Majida. Mislim da su nam namjerno prezentirali film iz ugla glavnog junaka, Georgea, i da on mozda namjerno propusta da nam kaze sve. Cini mi se i da homoseksualizam nije dzaba spomenut. Mislim da su ga namjerno predstavili kao covjeka na ivici, tako da mi to o njemu vidimo, a on tvrdi da ne vidi i trazi opravdanja za sebe, ali duboko unutra i sam zna, i to je upravo to sto ga muci, jer se s tim ne zeli suociti otvoreno. Bas kao sto i naslov kaze, cuva to 'cache', skrivenim. Ostavlja i nas time autor da se krckamo u kasi nesigurnosti - je li George zrtva i muci se zbog proslosti i svog grijeha iz ranog djetinjstva, kao i zbog neugodnosti vecih no sto je zasluzio, ili je on taj koji ima vise i teze mentalne probleme i komplekse, uprkos Majidovom postupku na kraju. Postupka koji se cini postupkom ocajnika, predaje koja postaje jedini napad koji on ocito cini u cijelom filmu. Postupka, koji je mozda posljedica njegovog zivota, a ne njegova priroda, koja se cini dobrocudnom i mirnom, kako to na kraju i sam George priznaje?

Naravno da se tu mijesa i simbolizam : George je Francuska, Evropa, isfrustrirani bjelac kolonizator, onaj koji cizmom moci i inteligencije postize svoje ciljeve, sposoban na grijeh zbog vlastitog interesa, potrebe, kompleksa, necistoce duboko unutra; a Majid je jednostavan, miran kao ovca, ne neinteligentan ali pomirljiviji, srdacniji, zdraviji, i cini sto mu se kaze, a kad ga se na kraju satjera u ugao iz kojeg ne zna izaci i ucini se i njega mizernim i krivim i kad je nevin, ako reaguje neocekivano, onda je on taj koji je proglasen bolesnim, nenormalnim...

Ko je slao kasete? Ja sam razmisljala o Georgeu samom, kao potrebi samodokazivanja i uklanjanju smetnje iz djetinjstva, vlastite skrivene fleke koje se ne moze osloboditi, ali i o njegovoj majci, koja bi mogla biti ogorcena na sina i zbog njegovog ponasanja u vrijeme biljezenja ovog filma, kao i zato sto je bas njeno dijete bilo to koje je ucinilo nazao jadnom nezasticenom stvorenju bez roditelja, a ona se nije mogla izboriti ni dokazati drugacije. Da bi u zrelim godinama zaboravio i na rodenu majku.

Frustracija je osjecaj koji se proteze kroz cijeli film. Koji obiljezava svaki karakter.
Osim majke. Tu je jedna linija slicnosti izmedu nje i Majida : ona je potpuno sama i bolesna, a Majid sa propalim zivotom. Ali su oboje prihvatili tu sudbinu bez velikih pitanja i frustracija.
Nevjerovatno je miran i stalozen njen komentar na Georgeovo pitanje, ocito ispunjeno osjecajem krivice, da nije usamljena. Uistinu, izlazak u vrt ne bi promijenio nista. Zar nije jednako usamljen covjek na metro stanici, u prodavnici, na poslu? Odlicna primjedba.

Juliet Binoche je seksi i lijepa kao i uvijek. Njena zenstvenost i seksipil zrace i iz prohladnih prvih scena i komentara koje izrice muzu, nervozno, da i sam moze otici i pogledati u to sto je pita i sto ga zanima. Tako tipicna porodicna scena. Pitam se je li i to namjerno tako, planirano tako.

I sve one knjige... U trpezariji, dnevnoj sobi, studiju... Uzalud slava, uzalud znanje, uzalud studije... Sve dok je u umu nesto "cache"...

Sta ti mislis o svemu, SD, voljela bih cuti.

sretno dijete said...

Pocetak i kraj filma je isti...Dugi kadrovi, staticni, kamera se ne mice, minute prolaze, ti si na iglama...film te drzi. Pun pogodak.

Vidis, to u vezi homoseksualizma nisam primjetio, kad je film pun detalja,alegorije...Meni je razgovor glavnog lika sa majkom zesci dijalog. Nista ne otkriva, napetost do granica izdrzljivosti, jos vise te obuzme zelja da saznas...ali sta?

Najjaca scena je( barem meni) kad Majid ubija sebe. Tako brzo odigrano, nemas vremena za pripremu, sokiran si, ne vristis, ne skaces, ne mices se...Skamenjen si kao i scena koju gledas ispred sebe. Impresivno.
Ovo je remek djelo. Inteligentno osmisljen i stilizovan, film koji ce te jos dugo pratiti i postavljati pitanja...
Nije on badava...hidden.