Saturday 6 January 2007

Makedonac

Svako ima pekaru djetinjstava svog. Imao sam i ja. Ne sjecam se imena, zvao sam je, jednostavno, kod Makedonca . Po vruci hljeb iz krusne peci, nisam isao ni kod Kabila ni kod Hukica, daleko od mene su bili, nego kod njega. Makedonca.
Bila je na uglu ulice koja vodi od MUP-a prema tenisu, kad se podje prema Telexu, preko puta Albin Herljevic skole. Nije toliko ni bila blizu moje zgrade, a opet, bila je najblize.
Ima li ko da ne voli miris pekare u rano jutro ? Taj miris tijesta , brasna i germe. Ima li ko da ne voli tu toplinu, paru sto izlazi iz limenih, rdjom nagrizenih dimnjaka i u beskarju neba nestaje. Ima li ko da ne zna da su kifle, kifle i da nema drugog naziva za njih, da se jedu vruce i da krupnim zrnima soli moraju posute biti. Nema...

Da li zbog godina ili svakodnevnog zongliranja pred krusnom peci sa sirokim, drvenim lopatama, Makedonac mi je uvijek izgledao, nekako, sagnut. Blago pogrbljen. Imao je bijelu kapu i gustu, sijedu kosu ispod nje. Pricao je simpaticno, kao sto je i sam bio, mjesavinu slavenskih jezika koje uho djeteta pamti zauvijek.
Makedonac je imao dva hljeba (koliko ja pamtim): okrugli i tepsijas. Uvijek sam kupovao onaj koji je tek iz peci izasao.
Tepsijas je bio dobar za, sto bi rekli nasi ljudi, namazat. Puter, kajmak, dzem…bujrum, zaklopi oci i mazi.
Okrugli je bio, sta mislite kakav? Imao je bolju koru, mada s eo ukusima ne treba raspravljat. Dobar bio za otkidat’. Znate ono, kad ne rezete kriske, vec komad po komad, copate topli hljeb i nestrpljivo cekate na saft mlade teletine koja se dinsta u nedjeljno prijepodne.

Rastao sam i moji odlasci kod Makedonca bili su sve rijedji i rijedji. Povremeno, kad sam se zazelio vruceg domaceg hljeba, slane kifle, toplog pozdrava i kad sam zelio da mi miris pekare jos jednom prodje tijelom i vrati me u godine rane, isao sam u pekaru.
Doslo je tinejdzerstvo i neki novi “mirisi” su privlacile mene. Ubrzo je dosao rat i moja sjecanja polako pocinju da blijede…

8 comments:

eka said...

bogastvo je imati takvo sjecanje, bogastvo je cak i izgubiti nesto takvo, jer si morao da ga imas da bi ga izgubio.

sretno dijete said...

Hvala na lijepim rijecima...Eka.
Citamo se...

Anonymous said...

Rodjak, lijepe price..;-)

Pozdrav i pisi i dalje.

Aleksandar said...

Odlicno Bratko, samo taka prodolzi :).
Aleksandar(Skopje-Vankuver-Edmonton_...)

Anonymous said...

Zove se Bilbil, radnica mu je bila Zejna, zivi prekoputa. Granata joj pogodila direktno u stan u rato, sreca nisu bili kod kuce. Bilbil je pred rat otisao u penziju i vratio se u svoju Makedoniju. Kazu da je pomagao Zejni u ratu, dosao je par puta u Tuzlu poslije rata. Dobar covjek.

sretno dijete said...

Ej anonymous hvala...nisam znao sta je kasnije bilo s njim. Cuj Bilbil,cudno ime...
Volio sam onaj okrugli, ako je jos vruc, za dorucak ga smazes, pa ajd onda opet po hljeb...

Anonymous said...

Ja sam odrastao u zgradi najblizoj pekari (SM broj 2), Bilbil je vozio zelenog Renoa 4 i spavao u sobici iza pekare. Pred rat je otisao u Tetovo (svoj rodni grad) i vratio se jednom sa Mercedesom, kazu da je u Tetovu imao puno kuca za svoje sinove...
Odrastao sam uz te kifle (one slane posebno), svako jutro u pekaru pa u skolu A. Herljevic ciji bi hodnici mirisali na kifle jer bi ih djeca masovno kupovala. Posto sam zivio tu odmah, poslije lopte ili neke slicne igre, isli bi smo da pijemo vode kod teta Zejne i cesto bismo dobili besplatne kifle ili zemicke od nje ili Bilbila.
Ramazan je bio nezamisliv bez njegovih lepina, sjecam se redova ispred pekare i ozarenih radnika uz pec, i Zejninih savjeta da lepine nosimo u suskavim kesama jer vrelina istopi one obicne kese...
Mogao bih do sutra pisati o pekari koja nije imala ima, svi su je zvali Kod Bilbila...

sretno dijete said...

Pekara "kod makedonca" i nije bila bas blizu moje zgrade, ali bila je najbliza od svih.Dovoljan razlog da se ide tamo po svjez, domaci hljeb.

Subota jutro, ceker pod ruku, pravac po kifle, tepsijas ili okrugli.

Hvala za podjecanje ...pozdrav.

SD