Wednesday 25 April 2007

Radio

Uz televizor i gramofon, navazniji kucanski aparat, u duhovnoj izgradnji adolescenta osamdesetih, bijase radio. Bilo ih je raznih, glomaznih i malih, sa dobrim prijemom i bez njega, starog i modernog dizajna. Bili su neizostavni detalj svakog domacinstva.

Naseg se ne sjecam imena, ali izgled dobro pamtim. Tamnosmedji, sa gramofonom na vrhu. Malo radio, malo ploce, malo vijesti, vremenska prognoza i izvjestaji sa fudbalskih utakmica. Malo Atomci, Sergio Blazic i upozorenje roditelja da ton nije preglasan.
Uglavnom, slusao si dvije, u vrh glave, tri radio stanice ili programa. Namjestao si kazaljku na odabrane stanice, imao favorite svoje, revnosno pratio tebi drage emisije.
Radio se vecinom slusao sam, u sobi, kada roditelji nisu kod kuce ili barem blizu njega. Da ne pomjeraju tvoje stanice, a i da ne smetate jedan drugom.
Jedna od najvaznijih radio-emisija, koju pamtim i za koju sam cekao subotnja jutra, bio je Primus legendarnog Bore Kontica, drugi program radio-Sarajeva. Tu su se skupljali sarajevske studenti i ostala raja. Boro ih je pustao da provaljaju (na veliku srecu moju), da govore jezikom ulice, da govore kao ja. Boro im je dao slobodu izrazaja.

Primus je bio kulturoloski kamen temeljac za nadolazece Nadrealiste.
Sto se tice muzike, vijesti, politickih zbivanja i gibanja, Omladinski Program , II program radio-Sarajeva, bio je svojevrsna preteca danasnjeg interneta odnosno foruma. Uredjivan od strane mladjih novinara, zeljnih promjena na ucmaloj radio i kulturoloskoj sceni, bio je svijetlo u polumraku nadolazeceg nacionalizma. Pratile su se politicke emisije Nevena Andjelica i Mladena Sancanina, slusao izbor muzike Ilke “Hash” Culica, smijalo zajebanciji Sase Savica .

Ipak, za moje prve korake i kasnije muzicko formiranje, zasluzan je radio-Zagreb, II program i emisija “Po Vasem Izboru”. Tu sam nestrpljivo cekao cetvrtak, 12:15 pm, uvod, malo price i duboki muski glas:”Po Vasem izboru cetvrtkom, II program radio-Zagreba, britanski bend The Cult i njihov album iz tisucu devesto osamdeset i sedme, ”Electric”. Moje je ime Ante Batinovic".

I onda ja sve to ponovim na glas, onako, za sebe, pojacam radio, zavrtim glavom i nevidljivim vratom gitare. Sve ostalo su finese.

2 comments:

Anonymous said...

v.p. hvala na podsjecanju
Primus - davno je to bilo, a slusala se i AmRa ... jos da mi je pamcenje k'o tvoje, znala bih je li to bilo srijedom, a sve mi se cini da jeste :)

goropad

sretno dijete said...

draga goropadi...

Da, davno je bio Primus. mislim da sam bio cetvrti, peti razred osnovne, negdje pocetak 80-tih...Sjednes na pod, na tepih, odvrnes radio i slusas...
A za ovo AmRa, ne sjecam se...podsjeti me