Tuesday 1 May 2007

Vancouver's Chinatown

Odlucih malo da osvjezim blog. Ubacim neku fotografiju, neki detalj, tako da kada nemam o cemu da pisem, tu su slike.
Proslu nedjelju bili smo u setnji, Chinatown. Samo nek' je lijepo vrijeme, nema mi nista draze nego biti turist u gradu u kome zivis i zoves ga svojim. Nonsalantno setas , hodas bez zurbe, gledas sporedne ulice, posmatras arhitekturu, detalje i prolaznike.
Kineska cetvrt je smjestena u starom dijelu grada, odmah do, drogom i prostitucijom nagrizenog, Downtown Eastside. Kontrasti su sveprisutni. Na jednoj strani bijeda, dno ljudskog ponora, s druge strane snobovski restorani, zgrade i iste takve face. U sredini je Chinatown. U sustini, ako se nadjes u Downtown Eastside, niko te nece dirati, napadati, jedino prizor nije prijatan za oci, a da ih zatvaram, i pravim se da ne vidim, necu. Svaki grad ima dvije strane.
Elem, setam ja tako ulicama, u sredini neka basta i spomenik Sun-Jat-Setu, kineskom drzavniku. Citam sta pise, prilazi mi cicica(Kinez, naravno) i u superlativima zapocinje pricu o njemu:
"On je dobar bio, on je veliki covjek, kineski narod ga voli...itd.
"Ali, mene su ucili da je Mao Ce Tung bio dobar, revolucionar..."
"Ne, ne...", cicica mase rukama i negoduje glavom.
"Kad sam odrastao u Kini, nisam smio svoju djevojku u javnosti za ruku drzati, a on je imao vise od 60 zena."
"Znaci, ipak je bio dobar", smjeskam se u sebi.
Pozdravljam novog prijatelja i nastavljam svoju setnju dalje. Obrisi Chinatowna ostaju iza mene...

No comments: